Zmiany w prawie dla przedsiębiorców

Uproszczenie i ograniczenie obowiązków oraz procedur dla firm rozpoczynających działalność gospodarczą – to główny cel przygotowanej w Ministerstwie Sprawiedliwości ustawy – o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw.
 
Dzięki nowym regulacjom:
  • przedsiębiorca nie będzie musiał zawiadamiać  Państwowej Inspekcji Pracy i Państwowej Inspekcji Sanitarnej o rozpoczęciu działalności (jej miejscu, rodzaju i zakresie oraz ich zmian), eliminuje się jednocześnie sankcję za niedopełnienie tego obowiązku,
  • skrócony zostanie termin (z maksymalnych 14 do 3 dni) wydawania potwierdzenia o nadaniu NIP przez naczelnika urzędu skarbowego podmiotom innym niż osoby fizyczne, które rozpoczynają działalność.
Jednocześnie  ustawa:
  • zapewni  Państwowej Inspekcji Sanitarnej dostęp do danych zgromadzonych w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON) oraz zgromadzonych przez ZUS na koncie płatnika składek,
  • nałoży  na urzędy statystyczne obowiązek udostępniania Państwowej Inspekcji Pracy i Państwowej Inspekcji Sanitarnej – z urzędu, nieodpłatnie i co kwartał – zgromadzonych w rejestrze podmiotów informacji o podmiotach deklarujących zatrudnienie pracowników w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań tych organów.
 
Nowe przepisy weszły w życie 17.01.2013 r.
 
Informujemy, że z działu do pobrania usunięte zostały zatem formularze zgłoszenia do PIP i PIS.
 
Źródło: www.ms.gov.pl

Aktualności

Czy zapłata wydatku o wartości pow. 15.000,00 zł może być kosztem uzyskania przychodu?
Od stycznia 2017 r. zapłata w gotówce kosztu wyższego niż 15.000,00 zł nie może być uznana za koszt podatkowy. Czy można zaliczać w koszty podatkowe zakup samochodu, którego wartość przekracza 15.000,00 zł i który podatnik zakupił od osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej, nieposiadającej konta bankowego, a zapłatę uiścił gotówką?

Więcej informacji

Od 1 stycznia 2018 r. składki do ZUS tylko na jeden rachunek bankowy.
Zamiast trzech albo czterech przelewów miesięcznie zapłata będzie następować tylko na jeden ze wszystkich tytułów (ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Fundusz Emerytur Pomostowych).

Więcej informacji

 
Podstrony:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23 
 

 




46-100 Namysłów, ul. Oleśnicka 13a
tel. (+48) 77 550 69 33
tel. kom. (+48) 602 481 908
e-mail: biuro@opoltax.pl



Witryna wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celach sesyjnych oraz statystycznych.
Więcej informacji w polityce prywatności.
 Realizacja: new4mat.com Sp. z o.o.
ADMINISTRACJA