Nowe formularze pełnomocnictw ogólnych

Od 1 lipca 2016 r. w prawie podatkowym rozpocznie funkcjonowanie instytucja pełnomocnictwa ogólnego. Ma to na celu uproszczenie sposobu kontaktów podatników, płatników oraz inkasentów z administracją podatkową. W tym celu Minister Finansów przygotował wzór pełnomocnictwa ogólnego i wzór zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu takiego pełnomocnictwa.

Zgodnie z Ordynacją podatkową pełnomocnictwo ogólne upoważnia do działania we wszelkich sprawach podatkowych oraz w innych sprawach należących do właściwości organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej.

Pełnomocnictwo ogólne oraz zawiadomienie o jego zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu mocodawca będzie mógł zgłosić wyłącznie w formie dokumentu elektronicznego wg wzoru określonego w rozporządzeniu. Natomiast w przypadku wystąpienia problemów technicznych, które będą uniemożliwiały złożenie pełnomocnictwa ogólnego, jego zmianę, odwołanie lub wypowiedzenie drogą elektroniczną, pełnomocnictwo składać się będzie według tego samego wzoru, ale w tradycyjnej formie pisemnej.

Rozporządzenie Ministra Finansów z 21.06.2016 r. (Dz. U. poz. 916) określa w załącznikach odpowiednie wzory - pełnomocnictwa ogólnego (PPO-1) i zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu pełnomocnictwa ogólnego (OPO-1).






Załączniki:

Aktualności

Jeden przelew do ZUS zamiast czterech
Prezydent Andrzej Duda podpisał Ustawę z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz ustawy o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw. Głównym celem ustawy jest możliwość pozwalająca na opłacanie składek przekazywanych do ZUS na jeden rachunek, zamiast dotychczasowych czterech.

Więcej informacji

NSA o opodatkowaniu PIT przychodów ze zbycia nieruchomości przez wdowy i wdowców
15 maja 2017 r. NSA wydał korzystne rozstrzygnięcie kwestii opodatkowania PIT przychodów ze zbycia nieruchomości przez wdowy i wdowców.

Więcej informacji

 
Podstrony:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23 
 

 




46-100 Namysłów, ul. Oleśnicka 13a
tel. (+48) 77 550 69 33
tel. kom. (+48) 602 481 908
e-mail: biuro@opoltax.pl



Witryna wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celach sesyjnych oraz statystycznych.
Więcej informacji w polityce prywatności.
 Realizacja: new4mat.com Sp. z o.o.
ADMINISTRACJA